Standardowe Procedury Działania
dotyczące umów na monitorowanie wraz z reakcją Grupy Interwencyjnej
Klient
- Właściciel obiektu zwany dalej Klientem jest odpowiedzialny za uzbrojenia systemu alarmowego.
- W celu adekwatnego do zagrożenia dysponowania siłami i środkami Grup Interwencyjnych na przychodzące alarmy z chronionych obiektów, Klient powinien niezwłocznie poinformować telefonicznie Dyżurnego USI w przypadku wywołania fałszywego alarmu – podając hasło do kontaktów.
- Klient, ma obowiązek wcześniej powiadomić Dyżurnego USI w razie jakichkolwiek prac serwisowych z systemem alarmowym, prac elektrycznych, remontów obiektu mających wpływ na generowane fałszywych sygnałów alarmowych oraz poinformować o zakończeniu tychże prac.
- Dobrym zwyczajem jest, informowanie przez klienta Dyżurnego USI o dłuższych wyjazdach z chronionego obiektu (np. urlop) oraz przekazanie informacji o opiekunach chronionego obiektu (np. rozbrajanie w celu podlewania kwiatków, informowanie w wypadku rzeczywistych zdarzeń na obiekcie).
- W przypadku zmiany danych osób upoważnionych do kontaktów, Klient jest zobowiązany niezwłocznie informować o tym fakcie firmę Adamex.
- W celu wyeliminowania niepotrzebnych fałszywych sygnałów alarmowych klienci nie powinni w uzbrojonym obiekcie pozostawiać zwierząt (psy, koty, ptaki itp.), otwartych lub uchylonych okien, drzwi.
- W celu umożliwienia Grupie Interwencyjnej kontroli obiektu na terenach ogrodzonych Klient przekaże firmie Adamex na czas trwania umowy klucze od furtki lub bramy ogrodzeniowej.
- Firma Adamex w standardowej Umowie nie powiadamia klienta o braku uzbrojenia systemu alarmowego, usługa taka wymaga zawarcia umowy rozszerzonej.
- Firma Adamex w standardowej Umowie nie powiadamia klienta o zaniku napięcia w chronionym obiekcie, usługa taka wymaga zawarcia umowy rozszerzonej.
- Firma Adamex w standardowej Umowie w przypadku zweryfikowania przez Grupę Interwencyjną alarmu fałszywego nie informuje klienta o jego zaistnieniu, usługa taka wymaga zawarcia umowy rozszerzonej.
Dyżurny USI
- Dyżurny USI każdorazowo po wejściu sygnału Włamania, Pożaru lub Napadu kieruje do obiektu Grupę Interwencyjną lub Patrolowej w celu sprawdzenia chronionego obiektu w związku z odebranym sygnałem z wyjątkiem sytuacji określonych w pkt. 2-3.
- Dyżurny USI nie wysyła Grupy Interwencyjnej w przypadku alarmu Włamania z jednoczesnym rozbrojeniem systemu alarmowego. Poprawne rozbrojenie systemu alarmowego jest równoznaczne z odwołaniem sygnału alarmu.
- Dyżurny USI nie wysyła Grupy Interwencyjnej w przypadku poprawnego telefonicznego odwołania sygnału alarmowego. Klient czynność tą potwierdza podając uzgodnione w Umowie „hasło”.
- Dyżurny USI w razie zaistnienia realnego wydarzenia na obiekcie (włamanie, pożar, napad) powiadamia osobę uprawniona do kontaktów w Umowie. W przypadku sygnałów fałszywych nie potwierdzonych przez Grupę Interwencyjną nie powiadamia się osób uprawnionych do kontaktów.
- Dyżurny USI nadzoruje uzbrojenia obiektu tylko jeśli strony taką usługę zdeklarowały w Umowie. Nadzór nad uzbrojeniem obiektu jest usługą dodatkową płatną.
- Dyżurny USI nadzoruje wyłączenia prądu w obiekcie tylko jeśli strony usługę taką zdeklarowały w Umowie. Nadzór nad wyłączeniem prądu w obiekcie jest usługą dodatkową płatną.
Grupa Interwencyjna (GI)
sygnał alarmu:
- W przypadku wystąpienia sygnału alarmowego z chronionego obiektu Grupa Interwencyjna niezwłocznie udaje się do chronionego obiektu.
- W chronionym obiekcie GI sprawdza czy nie ma widocznych śladów włamania (uszkodzenie zabezpieczeń mechanicznych: szyb, okien, drzwi itp.).
- W przypadku zidentyfikowaniu tzw. fałszywego alarmu po przekazaniu dyżurnemu USI informacji o stanie chronionego obiektu kończą interwencje.
- W razie stwierdzenia widocznych śladów włamania, podejmują interwencje mającej na celu zatrzymanie sprawcy włamania ,informują o zaistniałym fakcie dyżurnego USI za jego pośrednictwem Klienta oraz Policję.
- W razie potrzeby GI wzywa wsparcie patrolu interwencyjnego.
- Grupa interwencyjna w ramach umowy na monitorowanie zabezpieczają obiekt po włamaniu do czasu przybycia Klienta (w czasie maksymalnie do 30 minut bezpłatnie).
- Wystawienie posterunku doraźnego po 30 minutach jest usługą dodatkowo płatną.
sygnał napadu:
- W przypadku sygnału napadu z chronionego obiektu Grupa Interwencyjna niezwłocznie udaje się do chronionego obiektu.
- Podchodzi do obiektu zwracając uwagę na ewentualne oznaki napadu na zewnątrz obiektu zatrzymane pojazdy – uruchomiony silnik - kierowca w pojeździe, zasłonięte okna, nienaturalna w przypadku tego obiektu cisza, krzyki, hałas itp.
- Grupa interwencyjna lustruje otoczenie zewnętrzne, wnętrze obiektu, miejsce ewentualnego napadu ( stosownie do potrzeb),
- W przypadku zidentyfikowania fałszywego alarmu napadowego kończą interwencje.
- W przypadku stwierdzenia napadu informują dyżurnego USI oraz natychmiastowo podejmują interwencję zmierzająca do przerwania ataku i zatrzymania sprawcy napadu.
- W razie potrzeby wzywają wsparcie patrolu interwencyjnego.
- Za pośrednictwem dyżurnego USI wzywają Policję – (Pogotowie w zależności od potrzeb).
- W przypadku takiej potrzeby ewakuują osoby z miejsca zagrożenia, udzielają pomocy przedlekarskiej.
sygnał pożaru:
- W przypadku sygnału pożaru z chronionego obiektu Grupa Interwencyjna niezwłocznie udaje się do chronionego obiektu, zatrzymują pojazd w miejscu które nie będzie utrudniać podjęcia działań ratowniczych.
- Grupa interwencyjna lustruje otoczenie zewnętrzne obiektu, jeżeli obiekt jest otwarty sprawdzają wnętrze obiektu i miejsce ewentualnego pożaru.
- W razie zidentyfikowania fałszywego alarmu pożarowego kończą interwencje.
- W przypadku potwierdzenia alarmu pożarowego za pośrednictwem dyżurnego USI wzywają Klienta, Straż Pożarną – (Pogotowie w zależności od potrzeb)
- W przypadku takiej potrzeby ewakuują osoby z miejsca zagrożenia, udzielają pomocy przedlekarskiej, jeżeli to możliwe podejmują działania mające na celu minimalizowanie strat.